torsdag, januari 17

Torsdag.

Idag var en bra dag. Bild, akvarell, det är riktigt roligt. Idrott är också kul. Jag känner mig som klassens optimist. Alla andra är så negativa, till både akvarell och idrott. Men jag tycker det är jättekul, även fast det var basket på idrotten, uh. På svenskan var det TÄVLING i ordkunskap, jag kom delad andraplats med Emma. Vinsten var en banan och ett päron. Synd att jag inte vann.

Sedan så gick jag hem till Patrik, och spelade schack då. Det gick väl inte så värst bra. Men jag vann en gång. Nästan helt utan fusk. Sedan var jag tvungen att gå hem och äta för jag skulle ju på spinning.

Spinningen var grymt jobbig. Men också lite smått rolig. Nu är jag tvungen att gå nästa vecka också, för Karin bokade för mig.
Bara för att jag haft två idrottstimmar idag så var jag jättepigg och fnittrade jättemycket nyss. Jag bara ville ut och springa och svetta ner mig ännu mer. Härlig känsla.
Jämför man onsdagar och torsdagar som skal så är onsdagar ruttet apelsinskal, och torsdagar alldeles gott färskt päronskal.

Jag är ganska stolt, för jag har halkat på ett bananskal på riktigt, jag menar, hur många gör det egentligen?!

När jag fyller år vill jag inte ha godis, usch. Jag har blivit antigodissugen nu, istället går jag runt och är sugen på frukt. Tror det har att göra med att jag är törstig.

2 kommentarer:

Max Forssell sa...

Nej, jag tror som så. Att onsdagar faktiskt är ruttna bananskal till och med.

Truvadur sa...

Men du lekte ju med mig på en onsdag? :(