onsdag, januari 9

Snögubbar och schack.

Ja, idag började ju då skolan. Och det var väl helt okej med tanke på att det är skolan. Eller det var kul att träffa alla i klassen igen. Faktiskt jättekul. Vi skrattade mycket, och det är ju faktiskt roligt. Fast inte kul med tanke på läxor. Uhu..
Dagen fortskred inte så fort. Men den tog slut. Och jag pallrade mig hemåt.

Väl hemma hittade jag en skrikande Linnéa, så jag flydde hem till Patrik.
Vi spelade kort, som jag vann, såklart.
Vi spelade schack, och på grund av ett misstag så vann Patrik.
Det var roligt.

Och snart kommer jag bli värsta datanörden, för jag ska liksom till Patrik någon dag och spela dator. Höhö. Det kommer bli kul.
Jag ska spela Black and White 2, man är liksom gud och en gigantisk kossa, kan det bli bättre?!

När jag kom hem igen var mina grannar ute och hade byggt värsta stora snögubben, eller det var en snöstaty snarare, riktigt snygg, och dom var sååå stolta. Hemma på min gård så stod det en snögubbe och skrämdes. Då kände jag att jag också ville ut och bygga så jag slet med mig Linnéa ut och vi råkade väl göra lite för stora bollar men vi fick upp dom på varandra, efter tre högst ojämna bollar kom huvudet på plats, och i munnen fick den en jättecigarr i form av ett vedträ. Den blev drygt 2 meter hög. Lite krokig, men man ska inte vara så noga. Kom förbi och kolla in dom fina konstverken vettja!

2 kommentarer:

Max Forssell sa...

jag kommer och kikar!
(och jag hämtar nog min halsduk med när jag ändå kommer förbi)

Maja sa...

jag kommer och kikarjag med, typ.. när jag orkar. Det måste vara kallt bara, så dom inte smälter. När jag hämtar pengrna kikar jag