lördag, januari 5

Kajevall.

Imorse packade jag mackor och varm saft, för vi skulle till Kajevall. Emilia, jag och Max kom precis i tid till klockan 11. Men såklart fick vi vänta en tid på Karin, Mats och Fredrik. Det blev mycket madrassåkning och tefatsåkning på emilias bra tefat. Vi fikade också. Och kastade snö. Och ja, jag blev nästan tvingad att snurråka ner. Men deras plan sprack när jag bromsade farten! HA-HA!
Det var skönt när jag kom hem, att få värma fötterna och vila och läsa.

Sen funderade jag, vad betyder egentligen skål? Eller varför säger man skål? Och varför skålar man inte med mjölk?

Mjölk- Den naturliga återhämtningsdrycken. Den är god. :)

-Senare, på kvällen-
Såg Apocalypto. Jag kommer se massa mer film än 123 om jag fortsätter så här.
Mitt i filmen störtade Mats och Emilia in och ville någonting. Så, efter filmen hämtade Mats in en extra gitarr han hade i bilen och vi spelade några riktigt spännande matcher. Såklart vann jag mest! Hoho. Emilia tyckte vi skulle våldgästa Kalle, Mats tyckte det var sent, jag tyckte det var tidigt, bara halv ett. Men så åkte dom ändå och jag gick och sov.

//Malin

1 kommentar:

Max Forssell sa...

Gäller det bara mjök från kossor, eller duger det med grönsaksmjölk?