måndag, januari 7

Backen.

Idag var det skidor i backen, och jag bröt inte nacken.
Störtade gjorde Max, likt en tax.
Stackars Kalle, han slog sin skalle.
I varje fall var snön lika kall.
Våra näsor var helt röda och därtill döda.
Med fötter som isbitar gick vi på ännu fler nitar.
I liften tappade vi stavar som hamnade i gravar.
Alla små barn åkte fortare än oss, när vi inte tog oss loss,
ur snön och grenar med klövar som skenar.
Vi var i stor fara, när vi inte klara,
att bromsa i tid till diket därvid.
När vi skulle hem, var snön helt skäm.
Av alla åk vi åkt, helt och hållet lågt.
Fanns det ännu tid för vila och sms att fila.
Väl hemma, träffade vi inte Emma.

//Malin

2 kommentarer:

Max Forssell sa...

jag önskar jag kunde simma, lika bra som du kan rimma.
Men nu får jag nöja mig med att se dig blogga, lika bra som Björn kan jogga.

Maja sa...

en katt satt på en hatt