tisdag, januari 1

Nyår och pizza


Gott Nytt År.

Nu är min blogg här skapad. Ja, jag vet ju inte riktigt vad jag ska skriva. Men det ger väl med sig efter ett tag.
Den kommer förmodligen handla om mig, och mina nyårslöften. Det första nyårslöftet kom jag fram till när vi handlat till pizzabaket i ca en timme. Att starta en blogg. Så här är den. Ska försöka skriva här med. Det blir nog roligast så.


Bild: Xmax360.blogspot.com

Mina nyårslöften:

  • Starta upp en blogg. (Det har jag ju härmed avklarat.)
  • Se 123 filmer, minst. (Jag ska skriva upp alla här, tänkte jag i alla fall.)
  • Gå med i en förening.
  • Lägga ett 3000 bitars pussel.
  • Åka buss 90. (Eftersom Karin och jag inte klarade det i somras.)


Nyårsfirandet var bra. Emilia, Max, Karin och jag bakade massa god pizza (den var inte god när den stått i tre timmar, den smakade inget då.) Vi kollade på Little miss sunshine, bakade en till omgång med pizza.
Sen åkte vi med Mats och Fredrik upp på BERGET (Hyboklack) för att kolla fyrverkerierna från Järvsö. Mycket spännande.
Tillbaka hem och äta äcklig kall pizza, "mums" sa Karin och slukade båda sina kvarvarande pizzor. Vi diskade, eller.....Emilia diskade, Karin torkade, Max och jag hade fullt upp med att smsa. En till film: Bad Santa. Den första på detta nya 2008, så nu har jag bara 122 filmer kvar att se. Helt suveränt. Den var inte så bra heller.
Lagom till klockan 03:56 var filme
n slut och Karin hade äntligen klarat av sin första uppesittarkväll!! Som jag och Max försökte i somras, tre misslyckade försök att hålla Karin vaken.
Vi som var pigga drog vidare för att låta Emilia och Karin sova. Desperata försök att hitta någon som var uppe 04:33 på morgonen gjorde att vi istället drog oss hemåt för att titta in i huvudet.

Åhjustja: Det var sista dagen på deathgame också, jag och Max hade blivit skjutna dagen innan på grund av en förrädare till vän. Men Karin var kvar i spelet och det var olidligt spännande om vem som skulle vinna, Karin eller Icka? Skulle någon hinna mörda den andra innan tolvslaget? Båda gjorde tappra försök till mord. Men på grund av fel ställe för mordbrand vid båda mordförsöken blev det inga mord den kvällen.

Jag somnade klockan 6 imorse. Fyra timmar senare vaknade jag och var pigg som en mört.
Senare, precis när Svampbob börjar ringer Karin och frågar om jag ska med och bowla. Tröttheten slog till och jag avböjde. Efter ett dramatiskt och ytterst spännande svampbobavsnitt (ni vet, det där Gary rymmer), förmodligen det mest spännande som finns, kom jag på att jag visst ville bowla.
Men när jag gått till Emilia, fann jag alla sittandes och tittandes på tv. Det blev ingen bowling, för dom stängde.
Tråkigt tyckte vi och frågade Oh du store tv-kanalen vad vi skulle göra.
"En elefant som är död. Som förmodligen dött en naturlig död." fick vi till svar.
Här är resultatet:



//Malin

2 kommentarer:

Max Forssell sa...

fet blogg ;)

Maja sa...

jag ska se 200 filmer, HÖH