fredag, januari 11

Skidor och blåbärspaj.

Idag fick vi en ny lärare, Maria-Pia. Hon verkade mycket ordningssam. Hon verkade också lite smått förvånad när Emma langade upp två burkar öl ur ryggan och gav dom till Josefin. Josefin började dricka men gjorde strax en grimas. För den alkoholfria ölen smakade lika äckligt som vanlig.
Efter formlektionen när vi suttit och skissat på en, ja, nånting som vi skulle göra i lera sedan, fick vi sluta för dagen för PO var sjuklig för dagen.

När jag vandrade hemåt tänkte jag i mitt stilla sinne, att ja, vad ska jag nu göra fram till klockan tre? Det var ju ändå fem timmar till tre. Så jag ringde till Max och frågade om dom skulle till backen och om jag fick plats att åka med dom. "Självklart" sa Maja.

Så jag var till backen och åkte skidor med Maja, Max, Karin, Hanna, Danhard och Klara. Det var jätteskoj och jag hoppas att PO är sjuk nästa fredag också, eller ja, åtminstonde att han har annat för sig. Jag vill åka skidor ju! Och någon dag ska jag ta mod till mig och åka snowboard, i barnbacken såklart. Jag känner på mig att det kommer gå kanske bra.

Nejnu, jag tror jag måste sova, det är ju helg nu! Då ska man sova tidigt, det är som tradition.
Imorgon ska jag på inflyttningsfest! Spännande, hoho.

//Malin

Inga kommentarer: