lördag, augusti 1

Hos Ivan, snart cyklar jag hemåt igen.

Igår kväll kom Ellen och Linnéa hit, Ivans exklasskompisar. Dom fick smaka vårt smaklösa iste och sen tog vi och cyklade, för det fick ju hela 15 poäng, alltså är det bra att cykla, helt klart. Vi cyklade runt Hyttebo, sen hem till Ellen där vi åt tre påsar popcorn och spelade Mario Kart. Jag som velat spela det hela sommaren nästan. Jag klarade mig riktigt bra dessutom, min skicklighet fanns kvar i tummarna, mina fina tummar. När klockan närmade sig två tänkte Ivan och jag att det kanske var dags att cykla hem och sova. Sagt och gjort, halv tre var vi hemma och gick och la oss direkt. Det var lite svårt att somna. Halv tio vaknade jag. Åt kräm och rostade mackor till frukost.
Frågan är vart jag ska ta vägen ikväll? Jag trivs med att leva i andras dygnsrytmer. Även om Ivans och min är helt i ofas, när Ivan började bli pigg började jag bli trött. Men det är sånt man får leva med. Det kanske blir tältning ikväll.

Inga kommentarer: