söndag, augusti 2

Finalen på sovabortaveckan.

Hade inte hittat någonstans att sova igår kväll. Kände mig smått rastlös, eller smått, snarare rejält. Jag trotsade regnet, cyklade till Stenhamre där jag hittade Emma och Fredrik uppflugna på ett tak, skyddade från regnet. När det regnat färdigt gick vi hem till Fredrik, Emma skulle naturligtvis se en dålig film, så vi såg den. Emma erkände till och med att den var dålig. När Emma stuckit hem var klockan sisådär elva och jag hade fortfarande ingenstans att sova. Tänkte att tält, det är bra. Tältning är grymt, vore en bra avslutning på en bra vecka. MEN, timmen var sen, det regnade och var kallt. Ingen tältning.
Så kom jag fram till att det enda rätta var att åka till stugan. Sagt och gjort, jag packade lite grejer, tog bilen och kidnappade med mig Fredrik. Vid ett var vi framme. Kolsvart. Borstade tänderna en andra gång och sen sov vi.

Vaknade vid ett då Ingerd knackade på, åt frukost vid tre idag. Vart tog min dygnsrytm vägen? Nyponsoppan vi åt hade bäst före datumet inställt på 2006, eller det kanske var bäst efter. Det smakade okej, för att vara nyponsoppa. Finalen var klar. Jag klarade hela veckan. Ska jag nu sova hemma? Det kommer kännas skumt. Nu ska jag duscha av mig svetten från när jag var ute och sprang. Sen sticker jag till Fredrik och ser en film.

1 kommentar:

Fredriko sa...

Nyponsoppan var en riktig höjdare om jag får säga det själv :)