söndag, december 7

Jul och kul.

Jag känner mig så okreativ man kan vara, jag menar, 12 sidor i mitt ritblock på ett år, det blir 1 sida per månad, och dom flesta sidorna innehåller bara kladdkladd.
Jag vill eller snarare SKA göra något kreativt innan året är slut, annars är det väldigt pinsamt. Jag som är estet och allt.

Appropå esteter så hade jag och mina klasskompisar julmys i fredags.
Vi bakade pepparkakor och pepparkakshus, och eftersom Jennifer inte hade något bord bakade vi som Pippi, på golvet. Det kändes mycket bra att baka på golvet. Pepparkakshuset blev snett och vint som mina gamla kojor, eller nej, dom var till och med rakade, och dom hade definitivt inte några krokodiler på taket! Det blev i alla fall ett charmigt hus, och vi var mycket stolta, och ska visa det för Maria-Pia så vi säkrar våra MVG i form.
Förutom att det luktade pepparkakor fulla lägenheten så spelade vi julmusik, drack glögg, åt skumtomtar, spelade våghals, åt julmat, gav varandra presenter och såg på Sunes jul, då vi tyvärr inte fick tag på Mysteriet på Greveholm. Det var mysigt och mycket skoj. Vi blev trötta och somnade relativt tidigt. På morgonen var det upp och packa ihop sina grejer, göra sig i ordning och sen köra hem till Ljusdal och bokhandeln för att jobba i 6 timmar.

Sen träffade jag på Karin. När vi åkte förbi i Järvsö på väg till Rödmyra fick jag syn på Kristoffer, och Mats fick svänga om och vi körde upp bredvid honom och Karin sköt honom, det enda han fick fram innan han dog var -skit.

Vi åkte iväg till ett grustag och åkte madrass och tefat. Det var superkul. Man såg inte vart det gick uppåt eller nedåt i snön så det var lite läskigt att åka nedför backar som man inte visste hur dom såg ut. Men som sagt, grymt, grymt roligt.

Nu ska jag baka lussebullar istället.

1 kommentar:

Max Forssell sa...

dedededeathgame, jag vill leka i ljusdal det är så många att döda där!