tisdag, december 30

Filosofi på natten.

Idag träffades vi tre stycken tjejer. Tuva, Max och jag. Vi skulle nämligen shoppa och gå på second hand. Dock hade vi en liten tidsgräns, sedan skulle Tuva hem. Vi skyndade våra steg och sprang. Delade upp oss och kollade lite här och där. Vi hittade dock inget, bara Tuva. Men det var ju ändå hon som ville hitta något, så det var ju finemang.

Senare när Tuva åkt hem gick Max och jag för att utforska Nyfiket, jämföra med före detta Krakel och sådär. Vi där i soffan med en varsin tekopp i handen och filosoferade runt tid och sömn och sådant. Då kom jag på den brillianta ideén,

I rymden, där går ju tiden fortare. Sömn får oss att hinna med mindre på våra dygn, visst vore det härligt om man kunde minska sovtiden i alla fall till det halva?
Det enda man då gör är att man bygger gigantiska hissliknande saker, skickar upp dom som vill sova, då sover man där ute i rymnden och det går grymt fort tills man sovit klart och kan återvända till jorden och använda 20 timmar istället för 15-16.

Året är ju snart slut så vi spånade för fullt på nya nyårslöften, och vissa är bra kan jag lova. Såklart spelade vi det fullt fungerande kortspelet Paj!, för det är så roligt. Massa spännande moment som kan uppstå.

Elf, 1408 151/123
Alla sa att 1408 inte var läskig, jag tyckte den var skrämmande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också att 1408 är ganska skrämmande. Och jag försökte fatta det där med rymden osv, men det gick inte så bra, jag antar att det var en briljant idé du kom på! //Jennifer

Anonym sa...

Haha, knäppo. Men lite smart vore det. Meeeeen, hur snyggt liksom? :o

1408 är inte så läskig ju :D bara lite. fniss!