måndag, juli 7

Jag är på extrapris.

En vecka utan inlägg. Detta kan förklaras med att jag varit utan internet.
Vad som hänt?
Jo, jag har klarat av en vecka på bokhandeln. En av tre.
Jag har badat, både här och där. Vattenskidåkning därtill, fast det var kallt så var det roligt, som vanligt.
Jag har sett lite filmer, Sweeney Todd, Pricken och Anton. 87/123

Max har också bestämt sig för att uppfylla ett av sina nyårslöften, en datorfri månad. Jag har sagt att jag ska hålla hennes fans uppdaterade om hur det går.
Här är några saker jag skulle meddela:
  • Max har varit vegan i tre år.
  • Hon jobbar på solhuset, och det går bra. Gå dit och fika en dag vettja! Hon övar annars bara biljard och läser tidningen när hon inte pratar med kunder om det alkoholfria vinet hon inte smakat.
  • Badet på Liseberg blev lite halvdant, men man får göra det bästa av situationen.
Sist jag träffade Max var idag. Då kom in på bokhandeln, jag gissar att hon har lite att göra nu, utan dator. Hon såg lite stirrig ut. Men det kunde bero på att hon varit uppe till tre.
Innan helgen var vi och badade. Max såg frisk ut, hon sa att det gick jättebra utan dator. Men sekunden efter fick hon något glansigt i ögonen och stirrade ner i sanden som om hon kunde se sina tår och började disskutera ett tredje ben och dubbeldäckarsoffor. Jag kunde inte annat än att hålla med då hon såg hemskt mordisk ut.


Nu ska jag iväg och bada medans solen fortfarande lyser. Vi ses en dag.

Inga kommentarer: