torsdag, februari 14

Sjuk.

Tredje dagen jag är sjuk. Det är det tråkigaste man kan vara. Det enda man kan göra är att titta på tv, film, läsa, sova och äta. Det är faktiskt väldigt tråkigt I varje fall så har jag sett en del inte alltför bra filmer.
Vilddjuren, Die Another Day, Bröderna Lejonhjärta, Systrar i jeans och mimzy. 37/123

Också har jag faktiskt lärt mig saker, om sneakers. Det var ett program jag såg som handlade om just sneakers. Dom första som gjorde sneakers var dom tyska bröderna Dasser(Eller nåt sånt) det var tänkt som en sportsko. Dom arbetade tillsammans, men efter andra världskriget började dom bråka och startade varsin fabrik. Den ene brodern hette Adi, han tog dom första bokstäverna i sitt för och efternamn och döpte sin fabrik till Adidas. Den andra brodern döpte sin till Puma. Och Converse har funnits sedan början på 1900-talet. Det är lite coolt tycker jag.
Dags att äta, sedan kanske jag kan sätta mig vid TVn och lära mig något nyttigt idag också.

1 kommentar:

Max Forssell sa...

wow då har du varit sjuk som mig! :O skumt.