torsdag, maj 29

Zoo

Idag cyklade jag nere på köpingen, mitt där på cykelvägen möter jag Max och Maja. Dom skulle hem till Max och färga hår, rätt och slätt, jag följde med. Vi kletade hennafärgningen i Max hår. Vi spelade Zoo (kortspel vi lärde oss), och blev helt och hållet hysteriska, det var ett väldigt tänkarspel, nästan. Jag var kossa, Maja uggla och Max får.

Idag fick jag en Malin-bränna också(solbränna efter att man haft brottarlinne på sig), den är tydligen uppkallad så efter att jag fick lika när vi cyklade mot Torpshammar, den var värre då. Jag fick den på en timme, då vi hade idrott ute och spelade lacrosse som jag förövrigt är ett rätt skoj spel. Förmodligen för att dom flesta aldrig spelat det eller bara spelat det någon gång.

Det var fint väder i alla fall och vi fick glass av Svenskafröken Anna.

Nu ska jag gå och sy till en kjol.

Inga kommentarer: