söndag, augusti 24

Vadå.

Sista tiden på sommarlovet är nu över, och inte bara den sista delen, hela sommerlovet är över. På en skala på 1 och 10 så var nog det här sommarlovet 6/10 alltså, det kunde helt klart varit bättre, men inte helt bortslösat.

Vad har jag då gjort sista dagarna på lovet?
Varit med Karin till Gnarp där jag inte heller hittade något tyg som jag letade efter, träffade på Alex, som jag för övrigt äntligen ska få köpa pokemon spel av! Två stycken. Glad är jag.
Åkte till Gävle med Karin och Iris, köpte ett par jeans. Åkte hem till Karin, åt pizza två gånger på samma dag. Tog in hästarna även fast dom höll på att äta upp mig! Jag såg hur dom ville hugga och slita och mala mina armar och ben till mos för att sedan svälja mig hel. Jag överlevde den faran med hjälp av mina superkrafter!
Var hem en sväng och tog en dusch, innan jag for till Tuva. Vi kollade på fyra filmer medans vi fixade varandras hår, mina dreads är nu tipptopp! For hem idag och lagade till en finfin pannkakstårta, åkte till Kalle och Ondskan och Forsnäset där vi ofirade sista doppet (16 grader i ljusnan) och sommarlovets slut.

Vart och hur många gånger har jag badat i sommar?
Borr 21
Under bron 19
Forsnäset 13
Nore 7
Rasbacken 3
Färjestan 3
Edänge 2
Andra sidan nore 2
Ranungen 2
Leksand 2
Sollerön 1
Kvissleby 1
Letssjön 1
Vålsjö 1
Karsjö/Järvsö 1
Lungtjärn 1
Måga 1
Hybosjön 1
Badtunna (extremfall) 1
Gunnarsbo 1
Furudal 1
Sollerön 1
Äcklingen 1
Lillbyängarna 1
Lillnore 1
Laxå, Borasjön 1
Liseberg 1
Åsa, havet 1
Varberg, havet 1
Långban 1
Sorsvattnet 1

Totalt 95



Om baden:
Bästa: Forsnäset och havet.
Kallaste: Älven nu på slutet och siljan.
Varmaste: Borr.
Snabbaste: Borr, 33 minuter från att packa ner saker till att komma hem igen.
Äckligaste: Åsa, det stank rutten tång.
Mörkaste: Lillbyängarna, jag såg en meter framför mig. Det var verkligen nattsvart.
Blötaste: Långban, det regnade mycket.
Långgrundaste: Måga, Borasjön och Långban.
Ogrundaste: Älven.
Stenigaste: Gunnarsbo, aj.


Vad har jag sett för filmer på sistonde?
10 saker att hata dig
The dark knight
Spiderwick
Big Nothing
Ten Foot Under
Ett perfekt mord.
108/123

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att Äcklingen är äckligast =)