lördag, juni 28

24 mil på en blå cykel.

Nu är jag hemma igen! Jag och Karin bestämde oss för att åka hem en dag tidigare då jag ville hinna vila innan jag ska upp och jobba på måndag. Så vi sov länge imorse och väntade på att dom andra skulle vakna så vi kunde äta lite frukost. Efter det så packade vi ihop våra saker och tog oss samman och for iväg. Vi ska komma tillbaka till Gagnef nästa sommar för att se hur huset blev, om det blev svart med rosa knutar eller rosa med limegröna knutar.

När vi kommit så långt som till Leksand började vi möta massa raggarbilar och det fortsatte att strömma bilar på rad i en, två mil. För den här dagen var det Big Lake run eller vad det nu kallades.
Så vi fick se massa bilar och Dalarnas gräddhylla: Tällberg.
Efter Tällberg stannade vi för att sitta på en bänk och käka lite mackor, då kom mysteriet med Saab Bio Power-bilarna, dom var jättemånga, och körde kors och tvärs och fram och tillbaka. Vi misstänkte att dom försökte göra oss galna. Det lyckades, nästan.
När vi kom till Rättvik blev vi bjudna på pizza och for hemåt i en isblå Ford.

Snart ska jag sova i min egna sköna säng, och jag kan lova att du verkligen uppskattar din säng om du tältar i fyra nätter.

1 kommentar:

Maja sa...

jag lovar att man uppskattar sin säng efter fyra nätter med 5 timmars sömn. Man uppskattar att sova på tåg. SOVA



jag gillar att sova