söndag, mars 16

Helg, helg.

Helgen började på fredagen, efter vår enda lektion den dagen. Jag ringde och frågade om någon skulle till backen denna dag, och Karin skulle. Så jag följde henne och åkte skidor på eftermiddagen. Skojskoj, trots att det snöade och var lite slaskig snö.

Lördagen bestod av en lång sovmorgon, brödbak. Sen iväg till museet och möta Tuva, driva runt på Ljusdal, gå hem till mig, spela lite kort, bakning, Nisse kom, bakning fortsätter, mat, kortspel, ätning av kladdkaka, game boy spelning, Nisse far hem, tvingas se Melodifestivalen, gå ut, gå till IP, hoppa och springa runt i snöhögarna, ringa massa folk och försöka få dom till IP.
Kalle och Henke kom, och det var tur, för det var snöbollskrig som var planerat, och på tre blir man ju inga lag. Snöbollskriget höll på ett bra tag, ända fram till midnatt. Då gick vi hem och satt och pratade i sisådär i två-tre timmar, tre somnade vi i alla fall.

I morse ringde väckarklockan klockan 8, för Tuva skulle på konfirmation. Så vi klev upp efter 5 timmars sömn och var lite lagom trötta. Lite frukost och sen försvann Tuva den här söndagsmorgonen.
Jag åkte senare till Mill, för vi skulle och väcka Linus och Ondskan. Det lyckades vi med och dom var också lika trötta. Trötta som vi var blev det en slö dag.
När jag kom hem kom massa släktingar, för lillasyster fyller år imorgon. God mat och god ostkaka till efterrätt. Mums.

Det var lugnt en bra helg. Särskilt kul var snöbollskriget, för allvarligt talat har jag nog aldrig varit med på ett planerat snöbollskrig med lag och allt. Man borde oftare vara ute sent även på vintern. Det är så mysigt och mörkt, kallt och tomt.

Nu ska jag kolla på Parfymen och sen sova. 50/123

1 kommentar:

Truvadur sa...

Det måste vi göra om :D