lördag, april 2

När du får oväntat besök.

Klockan nio imorse ringde det på dörren, jag var nära att strunta i det, ligga kvar i sängen och låtsas som jag inte hört. Jag menar, vem skulle ringa på min dörr och ha något viktigt eller roligt att komma med? Jag tog mig dock till dörren och kollade titthålet. Och vilka står inte där utanför?! Jo, KARIN, EMILIA OCH KALLE! Dom hade kört hela natten och hade kommit för att hälsa på mig. Vi har idag hunnit med loppisarna, handlat, ätit mat, fikat (för världsvana som mina vänner är så vet dom att kommer man oinbjuden så SKA man ha med fikabröd)
Ikväll ska vi gå på bio och se Hur många lingon finns det i världen?. Vi har inga planer för morgondagen, men det löser sig, vi funderar på utflykt, picknick, någonting. Emilia ligger och sover på golvet, Kalle ligger och läser, varför är alla trötta????

Inga kommentarer: