torsdag, oktober 14

Snart har ännu en skolvecka gått.

Igår fick vi lära oss att använda brandsläckare. Jag skulle känna mig cool som brandman. Sådär manlig och macho, rädda folk och bli hjälte. Yeah.

Men, jag är en bra bagare också. Idag fick vi lära oss en slags formel att ta till för att skapa nya bröd. Sedan fick vi göra det, skapa egna bröd. Jag och Minna gjorde ett bröd med valnötter och russin. Dom blev faktiskt ganska bra. Alla bröden blev bra, bara ett misslyckat recept av fyra i klassen. Det var ju lite utav en tävling, så vi satt ner när vid bakat färdigt alla bröden och provade bröden ett i taget. Men det var jämnt mellan vårat och en annan grupps bröd. Så vi utsåg en förlorare istället som fick städa golvbrunnen medan alla andra kollade på.


Vill ha nya Nikeskor. Adidas håller inte måttet, mina har blivit utslitna i sulan, fast nu när jag tänker efter har jag haft dom väldigt länge... I alla fall dom gröna, okej, förlåt alla adidasskor! Ni håller visst måttet!

Inga kommentarer: