torsdag, oktober 7

Om dagens äventyr och bravader.

Dagen började av att jag vaknade fem minuter innan klockan skulle ringa, vid sju alltså. Så jag gick och började koka min gula morgongröt (eftersom jag igår läste att gurkmeja är superbra mot det mesta...) Efter en lugn frukost drog jag på mig regnkläderna och cyklade iväg till skolan, väl där bytte jag om till bagarkläderna. På lektion nummer ett fick vi laga till viltskavsgryta, varför vi nu i hela friden ska lära oss det. Det kändes inte så inspirerande med tanke på att jag inte äter kött. Efter någon timme i köket var det dags för två timmars hål. Satte mig med ett par klasskompisar och spelade kort, finns i sjön. Jag äger på det, för jag vann hela tre av tre gånger. Sedan gick jag ensam iväg till matsalen och åt massa tråkig pytt. Mätt och belåten var det sedan dags för arbetsmiljö och säkerhet. Fick lyssna om hur farligt det är med el och vad man får/inte får göra själv. Vi fick skruva ihop lite skarvsladdar och sedan gå hem. Nu ligger jag här och träningsvärken ligger och gror i magmusklerna. Den finns där, och musklerna sväller. Nu ska jag ta och äta en ordentlig bodybuildermiddag bestående av.............................. ..............................................................................................................fortsättning följer när jag bestämt mig.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Vi har också fått göra skarvsladdar! :D

Malin Jonsson sa...

Vad skoj, då kan vi sitta och skruva ihop skarvsladdar tillsammans!;) Läser ni arbetsmiljö redan?