söndag, november 15

Att rimma i tät dimma.

Lovisa, Simon och jag åkte igår iväg i en bil, åkte ungefär 6,3 mil.
Det var nämligen dans i Hudiksvall, där luktade det inte slaktavfall.
Där var mestadels tanter och gubbar som svassade runt som stubbar.
Mitt i en dans, tappade Simon sin balans.
Han ramlade omkull som om han var full.
Lovisa var opepp redan från start och det var ju inte så himla smart.
Som coach åt henne agerar jag nu, hädanefter kommer hon aldrig säga bu.
Bandet var inte briljant, nej det var mest fjant.
Det var mest troligt att vi inte hade så roligt.
Så när vi lämnade stället blev det glatt, det var strax efter midnatt.
I bilen hem pratade vi mat och Simons betygsresultat.
Lovisa satt tyst i baksätet, hennes tal verkade helt uppätet.
Väl hemma kokade jag mig lite gröt som jag direkt avnjöt.
Mätt i magen la jag mig i sängen helt utslagen.

2 kommentarer:

Cattle sa...

Alltså, det där var bra. Förutom titeln, att rimma på ordet rimma är är vare sig svårt, klurigt eller något annat. Hur som helst kan jag tänka mig att detta blir jämnt. Bäst du låter bli att hota eller smöra för vår domare. :P

Malin Jonsson sa...

Titlar är så överskattade.