onsdag, september 24

Klänningen som aldrig blev klar.

Dagens roligaste lektion var helt klart sömnaden. Vi var bara tre där, jag, Lovisa och Linus. Bara esteter. Vi sydde och nålade och hade en bra och skön första lektion. Vi syr trikåtröjor och det blir faktiskt bra. Jag blev så inspirerad att jag för någon timme sen tog fram min klänning jag påbörjade innan sommarlovet men aldrig gjorde färdigt på grund av brist på tyg. Jag har ju fortfarande inget tyg, och jag har verkligen letat ÖVERALLT. Men jag tänkte att det kanske går att lösa ändå, med en brun nyans som inte alls är samma eller ett svart eller rosa tyg. Men jag har ju inget, bara brunt-felnyans-tyg. Men jag vill verkligen göra klart klänningen. Så jag ska kolla på möjligheterna en gång till. Sova på saken och vara en bra människa imorgon och komma fram till något.

Inga kommentarer: