onsdag, december 1

Julkalendern idag.

Idag hade vi prov i bakning. Två timmar till att baka ut en saffransdeg till kransar, flätor och bullar, sju vörtlimpor och kavla ut en plåt pepparkakor. Det var stressigt kan jag säga er. Jag drog över tiden med tre minuter. Lite surt. Men gjorde så gott jag kunde. Sedan hade vi prov i pikering. Dekorerade alltså fem tårtor(utritade på bakplåtspapper) med skrift och lite annat jox på en kvart.

När vi städat och satt och provsmakade bullarna ville vi inte gå hem. Så slut var vi..

Nu lagar jag mat för fulla muggar och bloggar samtidigt, måste ju träna på att göra allt på samma gång inför nästa oförberedda prov.

4 kommentarer:

xmax33333366666660000 sa...

jag vill också baka på heltid!
mulin lilla, vad gör du på nyår?

Malin Jonsson sa...

Nyår... Jag Karin och Emilia hade någon plan. Du får vara med :)

mahabalax sa...

jaaaa, precis vad jag ville ju! jag hade en liten spark- och bergönskning..............................

Malin Jonsson sa...

Berg kan jag lova att det blir!