lördag, februari 7

Bilderberggruppen.

Har ni sett dessa lappar, a4, med svart stor datorskriven text:
VAD ÄR BILDERDERGGRUPPEN?

Dom finns att hitta lite här och var på elskåp i Ljusdal. Den första jag såg såg jag någon gång under slutet av sommaren.
Det är mycket underligt. För varför sätta upp lappar med en fråga? Är det meningen att man ska skriva dit ett svar? Är det någon slag undermedveten propaganda? Kommer bilderberggruppen hit, till Ljusdal? Borde vi vara rädda?


Idag tog jag mig tid och sökte på bilderberggruppen på Wikipedia:

Bilderberggruppen är en inofficiell årlig konferensgrupp för speciellt inbjudna, bestående av högt uppsatta personer inom affärsvärlden, media och politik. Gruppen verkar främst inom Europa.

Konferenserna är slutna och gruppens medlemslistor är hemliga. Trots att gruppen innehåller många inflytelserika personer inom mediebranschen väljer dessa att inte rapportera vad som beslutas inom gruppen.


6 kommentarer:

Max Forssell sa...

.________________.
sånt här skrämmer skiten ur mig

Anonym sa...

jag har hittat 2 mycket speciella jokrar, dem är typ,,, sagan om ringen influerade
jag borde få pluspoäng :L

Malin Jonsson sa...

Det går inte att få pluspoäng om man är anonym, tänk hur många som utger sig för att vara denne "anonym" det skulle liksom inte funka i hela långa loppet. Tänk om anonym vann? Hur kulm skulle det vara? Som en groda med knäskada kanske?

Anonym sa...

meh, jag skrev ju inlägget med "pistvaktnorrländska"
du borde ha hört att det var jag :L

Anonym sa...

meh, jag skrev ju inlägget med "pistvaktnorrländska"
du borde ha hört att det var jag :L

Anonym sa...

du kan få ett till inlägg, bara för jag råkade dubbelposta :)